31 Ocak 2015 Cumartesi

PORTAKALLI ZEYTİN YAĞLI KEREVİZ


MALZEMELER:

  • 4 tane kereviz
  • 2 tane büyük portakal (suyu sıkılacak)
  • 10-12 tane arpacık soğanı
  • 1 tane büyük havuç
  • 1 çorba kaşığı şeker
  • Tuz
  • 1 çay bardağı zeytin yağı
  • 1 çay kaşığı beyaz karabiber
  • dereotu (süslemek için)
YAPILIŞI:
Zeytin yağının içine arpacık soğanlarını koyup rengi biraz değişene kadar kavuruyorum. Ardından havuçlarımı ekleyip biraz daha kavuruyorum. İçine şekerimi ve tuzumu atıp kararmasının engellemek için limonlu suda beklettiğim kerevizlerimi kesip tencereye koyuyorum. Daha sonra karabiberi ve portakal suyumuzu ekleyip pişirmeye bırakıyorum, ek olarak su ilave etmiyorum. Ben düdüklü tencerede pişiriyorum kerevizimi, sizler nasıl arzu ederseniz. 7 dakika içinde hazır olmuş oluyor.Servis ederken dere otu ekliyorum. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder