10 Ocak 2016 Pazar

FIRIN MÜCVER


Sıcakken ayrı soğukken ayrı bir lezzeti olan kabakları bugün fırın mücver yaparak değerlendirdim. Birde geliştirmeye çok uygun bir tariftir ben bazen içine patates, havuç bile koyduğum oluyor.. Gelelim malzemesine
                                            

                                                        KABAK MÜCVER
MALZEMELER:

  • 4-5 adet kabak
  • 4 tane yumurta
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • 1.5 su bardağı un
  • 150 gr gibi beyaz peynir 
  • Yeşil soğan
  • Dereotu
  • Maydanoz
  • Tuz
  • Karabiber
  • Nane
  • 1 çay kaşığı hindistan cevizi
  • 2 damla limon suyu
  • 1 paket mahlepli kabartma tozu#droetkerturkiye mahlep istemezseniz normal 1 paket kabartma tozu 
YAPILIŞI:


Kabakları soyup rendeleyip suyunu çıkarttıktan sonra diğer malzemeleri kek yapıyormuş gibi birleştiriyoruz.. Yalnız bu aşamada yumurtaları ayrı bir kapta çırpıp üstüne ekliyorum..Buradaki önemli püf noktası hamurun çok cıvık olmaması, içini çekerek pişmesini sağlayalım. Ben turbo fırında 175 derecede pişiriyorum..Arzu eden sarımsaklı yoğurtla da servis yapabilir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder