25 Ocak 2015 Pazar

ELMALI TART


Akşam yemeği yedikten sonra keyif çayımızın yanına tarçınlı cevizli #elmalıtart a ne dersiniz??Diyet yapmıyorsanız ya da diyetinizden bir günlük kaçamak yapmak isterseniz yanında dondurma ile servis yapabilirsiniz.

 MALZEMELER:

  • 125 gr margarin
  • 4 ymk kaşığı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket vanilya ve kabartma tozu
  •  2,5-3 su bardağı un ama ben alabildiği kadar elimin alıştığı bir kıvam var (kulak memesi) oldumu un katmayı bırakıyorum.
İÇİ:

  • 5 adet elma
  • 5 ymk kaşığı toz şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tarçın,
  • 1 tatlı kaşığı karanfil,
  • 1 tatlı kaşığı zencefil,
  • 1 tatlı kaşığı yenibahar bunların hepsini karıştırıyorum bu karışımdan elmanın içine 1 tatlı kaşığı + 1 tatlı kaşığıda extradan tarçın koyuyorum
  • 1 su bardağı kıyılmış ceviz.
Bu karışım elmaya inanılmaz farklı bir lezzet katıyor..ben bu karışımı fazla hazırladım elmalı yapacağım zaman hemen koyabiliyorum..Ele yapışmayan hamurumuzun yarısından fazlasını, yağlı tart kalıbına güzelce yerleştiriyorum. Soğumuş elmalarımı her yerine yayıyorum. Kalan hamurdan istenirse kafes istenirse kalıplarla şekiller çıkartıp üzerine yerleştiriyorum,ben bugün bayrağımın sembollerini kullandım.180 derecede fırında kızarana kadar pişiriyorum, soğuduktan sonra da pudra şekeri serpiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder