26 Ocak 2015 Pazartesi

KLORİK - SULU KÖFTELİ NOHUT YEMEĞİ



Size sulu köfteli nohut yemeği ile merhaba. Doğu anadolu yöremizde bunA klorik de derler.Bulgurlu köftelerimizi yapıp nohut ve etle buluşturuyoruz. Tarifine buyrun.

MALZEMELER:
  • 150 gr kıyma
  • 1 çay bardağı köftelik bulgur
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 çay bardağına yakın un
  • 1 büyük su bardağı haşlanmış nohut
  • tuz-karabiber-pulbiber
YAPILIŞI:

Bulgurumuzu sıcak suyla ıslatıp biraz şişmesini bekliyoruz ardından malzemelerimizi ekleyip güzelce özleşene kadar yoğuruyoruz, minik minik köftecikler yapıp onu bir tarafta beklemeye alıyoruz. Tencerimizin içine yağımızı koyup soğanımı ekleyip kavuruyorum ardından küçük küçük kesilmiş kuşbaşı etimide katıp güzelce suyunu salıp çekinceye kadar pişiriyorum. ben köftemin içinede soğan koymama rağmen yemeğimin suyuda lezzetli olsun diye bir tane katıyorum. Ardından biber ve domates salçamı koyup haşlanmış nohutumuda katıyorum baharatlarımı ekleyip pişiriyorum, bugün canım istedi 1 tane de havuç koydum ve en son köftelerimide katıp 3 dakika gibi kaynatıp altını kapatıyorum.Hepsi bu kadar❤️

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder