19 Haziran 2015 Cuma

HAVUÇLU DEREOTLU MAYDONOZLU POĞAÇA


Duyduk duymadık demeyin, inanılmaz güzel bir poğaça tarifiyle herkese kucak dolusu sevgiler... Ayıptır söylemesi mayalı poğaçayı güzel yaparım😚🙈Kendim yaptım diye demiyorum,bugüne kadar yaptığım mayalı poğaçaların içinde kesinlikle 1.sırayı aldı. Aman Allah'ım bu neydi rüzgar gibi geldi geçti.. Bu kadar övmeye tarif paylaşmak lazım değil mi!!! 


MALZEMELER:

  • 1 paket yaş maya 
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 çorba kaşığı toz şeker 
  • 1 çorba kaşığı tuz 250 gr margarin 
  • 1 su bardağı yoğurt 
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ 
  • 3 yumurta 
  • 1 rendelenmiş havuç 
  • 1/2 demet dereotu 
  • 1/2 maydanoz

YAPILIŞI:


Su şeker ve maya bir kapta kabartılır, ardından diğer malzemeler katılır yavaş yavaş un eklerken maydanoz dereotu ve havuç eklenir ve tekrar unumuzu katarak yoğurma işlemi bitirilir. Arkadaşlar ben mayalı hamurları fırından alınan ekmek hamuru kıvamına getirdikten sonra un katmayı bırakırım ki sert olmasın,mayalanması için kapalı bir ortamda 1 saat bekletmemiz yeterli şekil verirken elimizin ayasını çok az yağa batırmamız yeterli oluyor.. İçine beyaz peynir ya da zeytin ezmesi koyabilirsiniz. Şekil verdikten sonra üstüne yumurta sarısı sürüp susam döküyoruz. Fırın tepsisi içinde de yarım saat kadar bekletip 180 * lik fırında pişiriyoruz....


 

1 yorum:

  1. Dereotlu poğaçayı çok severim.Ama havuçluyu ilk duyuyorum ellerine sağlık.
    Takipteyim sevgiler..

    YanıtlaSil