17 Ocak 2015 Cumartesi

DÖĞME ÇORBASI

Adana gelini olupta bu çorbayı yapmamak olmaz. 
Ne zaman Mersin'e gitsem misafirperver eltimin yapıp ikram ettiği bir çorbadır..Buğday haşlandığında özünü dışına verdiğinden koyulaştırmak adına un ve yumurtaya gerek yoktur 
 Klasik yayla çorbasının aksine bu çorba dövme( aşurelik buğday) ve nohut ile yapılıyor. 

  • Dövmeyi ve nohutumu akşamdan ıslatıyorum ve düdüklüde ayrı ayrı pişiriyorum,
  •  çorbamı pişireceğim tencereye 1 su bardağı dövmeyi ve 1/2 su bardağı nohutu koyup üzerine 2 su bardağı kadar yoğurt ekliyorum, biraz su ile yoğunluğunu açıyorum ve güzelce karıştırıyorum 
  • kaynamaya başladığı an sıcak suyumu döküyorum, 
  • içine 2 tane Knorr tavuk bulyon kullanıyorum..
  •  Biz böyle aromatik tadı seviyoruz,isterseniz katmaya da bilirsiniz.
  • Altını kapattıktan sonra üstüne naneli yağ yakıyorum 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder