25 Ocak 2015 Pazar

İÇ PİLAVLI TAVUK DOLMASI


Hayırlı akşamlar❤️❤️ İç pilavla doldurulmuş bütün tavuk dolması tarifim var hepinize.


  •  1 bütün tavuğu yıkadıktan sonra suyunun süzülmesini sağlıyalım. Ben tavuğu tuzlayıp yağlıyorum biraz da kızarması için toz kırmızı biber sürüyorum. 
İÇ PİLAV İÇİN:

 2 bardak pirince (1/2 saat sıcak su da bekletin)3 tane soğan rendeliyorum, tencereme 1 su bardağı kadar zeytinyağ koyup dolmalık fıstığı ekliyorum rengi dönmeye başlarken soğanı ekliyorum ve biraz kavurduktan sonra pirincimi ekliyorum, bunuda güzelce kavurduktan sonra kuş üzümü ekliyorum ve sıra baharatlara geliyor, ben tuz, karabiber,pulbiber, nane,dolma baharı koyuyorum sevgili bayanlar.Ben çok az sıcak su ekliyorum genelde göz kararı koyuyorum ama siz 2.5 su bar koysanız yeterli olacaktır. Altını kapattıktan sonra demlenirken✔️tarçın ve olmazsa olmazı olan ✔️toz şekerini ekliyorum ve dereotu, maydonozumu da koyduktan sonra demlenmeye bırakıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder