4 Ocak 2016 Pazartesi

BURMA BÖREK


Günaydınnnn, hayırlı cumalar dilerim herkese. Benim çok severek yaptığım mayalı poğaça hamurumun tarifini bir arkadaşımız bu şekilde değerlendirmiş bende denedim ve sonuç mükemmel oldu, şiddetle herkese tavsiye ederim. 

MALZEMELER:

  • 1 su bardağı ılık süt 1 su bardağı su 
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ 
  • 1 yumurta akı içine sarısı üstüne
  •  1 çorba kaşığı şeker 
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz 
  • 1/4 yaş maya
  •  Alabildiği kadar un 
YAPILIŞI:

Mayamızı ılık süt ve suyumuzun içinde eritip şekerimizide katıp kabarmasını bekliyoruz. Ardından diğer malzemeleride katıp mayalanması için üzerini örtüp bekliyoruz. Ben hamuruma gül şeklini verdim fakat istediğiniz şekli verebilirsiniz. 12 küçük bezeden yaptım ancak dahada küçük bezeler yapılabilir. Çünkü kabarınca gül şeklimiz biraz büyük oldu:) Tezgaha az bir sıvı yağ sürüp her bir bezeyi elimizle olabildiğince ince açıp içine 125 gr erittiğimiz margarinden yayıyoruz ben kimini peynirli-kabaklı kimini zeytin ezmeli yaptım. Rulo yapıp gül gibi sardım. Bu işlemler bitince elimde kalan yağ ile yumurta sarısını buluşturup üzerlerine sürdüm, tepsi mayası içinde 10 dakika daha beklettim daha sonra 180 derecelik fırında pişirdim..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder