11 Ocak 2016 Pazartesi

MÜRDÜM ERİĞİ REÇELİ

Niğde'de elma bahçemiz var içinde farklı meyve ağaçlarımızda mevcut. Oradan gelen mürdüm eriklerinin birazını reçel birazını da keklere kullanmak için ayırıp deep freeze yaptım.Rabbim bize ve evime gelen misafirlerime ağız tadıyla yedirmeyi ve ikram etmeyi nasip etsin..
Tarif yazmak isterim ama bu sefer ki reçeli 4-5 kilodan yaptım. Ben reçel yaparken kendime bir ölçü kabı belirliyorum, kabımda ne kadar meyve varsa o kadar da şeker katıyorum, benim mürdümler 20 kase geldi, biraz da meyve tatlı olunca şekeri bu sefer 14 kasede bıraktım kaynadıktan sonra 1 limon suyu sıkıp 1 dakika daha kaynatıp altını kapatıyorum sıcağı ile kavonozlara koyup konserve gibi ters çevirip vakum yapıyorum, bu şekilde hiç bir bozulma yaşamıyorum. Siz de istediğiniz meyveyle bu şekilde reçelinizi yapabilirsiniz. Ben hep böyle pişiriyorum çocuklarım da çok seviyor:) Konserve yöntemiyle yaz meyvelerinin reçellerini kışın, kış meyvelerinin reçellerini yazın sanki yeni yapılış gibi tüketebiliyoruz. Herkese bol reçelli günler dilerim :)   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder